Το μόνιμο σκεπτικό πίσω από την κατανομή βαθμών μου είναι να αναδείξω ξεκάθαρα την επιλογή μου για Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Έχοντας 100 ψήφους διαθέσιμους και περιορισμό να βαθμολογήσω όλα τα αυτοκίνητα με άνω όριο το 20 και κάτω όριο το 5, δεικνύω την επιλογή μου δίνοντας 20. Αυτό δε σημαίνει ότι το 5 πηγαίνει (λόγω κατανομής των 100β. σε 11μέρη) σε όχημα που αξιολογώ χαμηλά. Τουναντίον όσα οχήματα μπήκαν στη δεκάδα (11αδα φέτος) εξ’ ορισμού ξεχώρισαν. Όπως και άλλα που δεν μπήκαν στη δεκάδα, όπως για παράδειγμα η νέα Porsche Cayenne, ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους. Δεν μπήκαν στη δεκάδα όμως, γιατί μιλάμε για το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, ήτοι τι προτείνουμε ως εκλέκτορες στο μέσο Έλληνα, τι προτείνω σ’ ένα φίλο ή γνωστό…
Η ηλεκτροκίνηση αναντίρρητα είναι το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης. Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας έχει καταργηθεί, ο πετρελαιοκινητήρας παρά την αποδοτικότητά του τείνει να εξαφανιστεί και όλα σχεδόν τα νέα αυτοκίνητα φέρουν ηλεκτροκινητήρα μικρό ή μεγαλύτερο. Έβαλα 20 στο ηλεκτρικό Avenger για την αποδοτικότητά του: 14kwh/100km με αναγωγή θερμοδυναμικού ισοδύναμου 1.5lt/100km. Στα χέρια μου το Avenger εντός πόλης έβγαλε 385km πριν το επαναφορτίσω. Ακούω να λένε ότι δεν είμαστε έτοιμοι για ηλεκτροκίνηση. Δεν ισχύει, απλά υπερισχύει η συνήθεια ή η άγνοια. Σήμερα υπάρχουν στη χώρα μας 4500 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές για 10.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αναλογία εξαιρετική. Αν έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος τότε με κόστος 17 λεπτά/kwh (μπλε τιμολόγιο) διανύεται 100km με 2.4 ευρώ. Δυο ακόμη υπέρ του Avenger είναι η ακαμψία του πλαισίου πάνω στο οποίο έχει σεταριστεί μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση και η ευκολία οδήγησης. Σ΄ αυτό παίζει ρόλο και η ρύθμιση του ηλεκτροκινητήρα με έμφαση στην αβίαστη επιτάχυνση και όχι στον εντυπωσιασμό. Σήμερα δεν μετρά η απόδοση, αλλά η αποδοτικότητα γι’ αυτό έβαλα άριστα στο Avenger.