Σωτήρης Τσαντίλης

 

Η απονομή της υψηλότερης βαθμολογίας σε ένα από τα ήδη εξαιρετικά υποψήφια μοντέλα, αποδεικνύεται μεγάλη σπαζοκεφαλιά. Θεωρώ όμως ότι το MG4 είναι το αυτοκίνητο που καταφέρνει να ξεχωρίσει, αφού προσφέρει όσα και οι μεγάλοι του (ηλεκτρικοί) αντίπαλοι, με πλήρη πλέον γκάμα, σε μία ασυναγώνιστη τιμή, ειδικά όσο διαρκεί η κρατική επιδότηση.
Αν δεν υπήρχε αυτή η τιμή, τότε σίγουρα στην θέση του MG4, θα βρισκόταν το Hyundai Kona το οποίο, με μία πλούσια γκάμα θερμικών/υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων, ανταγωνιστική τιμή εκκίνησης εισαγωγικής έκδοσης και ένα έξυπνο positioning μεταξύ των B και C-SUV, είναι άκρως ανταγωνιστικό. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το Jeep Avenger, με πρώτα δείγματα γραφής (θα ακολουθήσουν αργότερα οι εξηλεκτρισμένες υβριδικές παραλλαγές) το πολύ καλό ηλεκτρικό σύνολο, αλλά και την εισαγωγική έκδοση των 100 ίππων, η οποία παρά τις ταπεινές της προδιαγραφές είναι μία πολύ ευχάριστη έκπληξη στον δρόμο.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το έτερο μοντέλο της MG, το ZS. Έχει μία πλήρη γκάμα με το καλημέρα χωρίς καθυστερήσεις και μία τιμή εισαγωγικής έκδοσης που ανάγκασε τον ανταγωνισμό να απαντήσει, αλλά δεν έχει αυτό το στοιχείο του MG4, που θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Ένα σκαλί πιο κάτω σε παραπλήσιο επίπεδο, αλλά για διαφορετικούς λόγους, βρίσκονται διάφορες υβριδικές κατά βάση υλοποιήσεις. Οδηγικά ξεχωρίζει το Honda Civic, αλλά το Nissan X-Trail έχει ένα τεχνολογικό προβάδισμα, καθώς το παρόμοιας αρχιτεκτονικής σύστημα, εμπλουτίζεται με έναν επαναστατικό βενζινοκινητήρα αλλά και σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Το crossover 408, είναι άκρως εντυπωσιακό αισθητικά, χωρίς όμως ουσιαστικές διαφορές από τα υπόλοιπα SUV μοντέλα του ομίλου Stellantis, ενώ το Renault Austral, πέρα από το προηγμένο (αλλά και ακριβό) full hybrid μοντέλο, δεν φέρνει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία των C-SUV. Μαζί τους βρίσκεται και το αδελφάκι του Kona, το Kia Niro, το οποίο έχει εστιάσει στον εξηλεκτρισμό χωρίς κάποια (προσιτή) εισαγωγική θερμική έκδοση, ενώ αν και έχει έρθει εδώ και τόσο καιρό στην ελληνική αγορά, το μοναδικό δείγμα γραφής που έχουμε πάρει, αφορά το full hybrid μοντέλο.
Το Dacia Spring έπεσε θύμα χρονικής συγκυρίας, καθώς εάν είχε ανακοινωθεί νωρίτερα η πολύ ανταγωνιστική του τιμή (με την επιδότηση συναγωνίζεται στα ίσια τα οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας Α), σίγουρα θα είχε πλασαριστεί σε υψηλότερη θέση, όντας ένα εξαιρετικό όχημα για την πόλη. Στην τελευταία θέση βρέθηκε αναπόφευκτα το Citroen C4 X. Φαντάζει περίεργη η απόσταση που το χωρίζει από το Jeep Avenger, οι διαφορές όμως στο concept, την σχεδίαση, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τις προδιαγραφές της ηλεκτρικής έκδοσης τελικά είναι άκρως αντιπροσωπευτικές.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Copyright © 2025. All rights reserved. Developed by Caramousa