Το 2023 ήταν μια χρονιά σχετικά φτωχή σε νέα μοντέλα, τόσο που ανάμεσα στις αρχικές επιλογές υπήρξαν και δυο pick-up, που βέβαια δεν ήταν δυνατόν να συμπεριληφθούν στην τελική δεκάδα.
Η λογική της επιλογής του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα (κατά τη γνώμη μου), πρέπει να αφορά ένα επιβατικό όχημα που μπορεί να ικανοποιήσει αξιοπρεπώς και με ασφάλεια τις περισσότερες από τις ανάγκες του χρήστη (συνεπώς SUV), όντας αξιόπιστο, σε λογική τιμή και από εισαγωγέα με περγαμηνές στο after sales.
Με βάση το παραπάνω σκεπτικό λοιπόν, η πρώτη μου επιλογή για το νέο Hyundai Kona ήταν κάτι περισσότερο από εύκολη, πόσο μάλλον όταν δίπλα στα ανωτέρω προσόντα προσθέσει κανείς την σύγχρονη γκάμα κινητήρων και την πολυετή εγγύηση.
Η 2η επιλογή μου, το Avenger της Jeep είναι αλήθεια πως με κέρδισε (ειδικά αισθητικά) από την πρώτη στιγμή, αλλά την ρεαλιστική έκδοση με τον θερμικό κινητήρα μόλις που πρόλαβα να την δοκιμάσω και οπωσδήποτε όλα τα υπόλοιπα στοιχεία δεν ξεπερνούσαν τα αντίστοιχα του Kona.
Τρίτο στην κατάταξη μου το Citroen C4X ελάχιστα έχει να ζηλέψει από τα προαναφερόμενα, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει υποδειγματική άνεση και δελεαστική τιμή, αλλά δεν είναι τόσο σφιχτό σε αίσθηση όσο θα ήθελα.
Στην ίδια κατεύθυνση και το νεοφερμένο MG ZS (4ο) που υπολείπεται σε θέση οδήγησης, αλλά και σε αποδεδειγμένη αξιοπιστία καθώς είναι νεοφερμένο προϊόν.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση για τα δυο ηλεκτρικά MG4 & Dacia Spring, που «πάτωσαν» στις επιλογές μου όχι γιατί υστερούν (αντίθετα είναι τα πιο ρεαλιστικά ηλεκτρικά της αγοράς), αλλά γιατί ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο δεν μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.
Κατά τα λοιπά, Peugeot 408 & Honda Civic είναι αμαξάρες αλλά δεν είναι SUV και κοστίζουν πολλά χρήματα, όπως επίσης το Nissan X-Trail, το Renault Austral και το Kia Niro, που σε μια άλλη χώρα θα έπαιζαν στην τριάδα.