Αρκετές και άκρως ενδιαφέρουσες νέες παρουσίες είχαμε φέτος όσον αφορά τα μοντέλα για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Κάτι που καταδεικνύει εμφατικά και η ισοβαθμία που είχαμε στις τελευταίες θέσεις και έφερε -παραδόξως- 11 μοντέλα στην τελική… δεκάδα.
Δύσκολο το έργο της επιλογής του «καλύτερου», καθώς το επίπεδο είναι υψηλό και πλέον δεν υπάρχει «κακό» αυτοκίνητο, που θα σε βγάλει από τον -καλώς εννοούμενο- πονοκέφαλο. Από την άλλη αυτό είναι θετικό για τους δυνητικούς αγοραστές, οι οποίοι έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε αξιόλογες προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες.
Η αξιολόγηση γίνεται με τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας και περιλαμβάνει φυσικά όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ένα αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Πέρα λοιπόν από την τεχνολογία, την ασφάλεια και την ποιότητα, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το κόστος κτήσης.
Τα τρία πρώτα μοντέλα στην κατάταξη της ψηφοφορίας μου, είναι αυτά που θα μπορούσαν κάλλιστα να σταθούν με αξιώσεις το καθένα από αυτά στην πρώτη θέση. Οι διαφορές μεταξύ του είναι μικρές, έως αδιόρατες.
Το Jeep Avenger που πήρε τους περισσότερους βαθμούς, ξεχώρισε με την πρώτη ματιά για την αισθητική του. Η κατηγορία των B-SUV είναι η πιο εμπορική και ταιριάζει γάντι με τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Σε μικρό «πακέτο» προσφέρει τα πάντα, με αξιόλογους χώρους, που μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι, αλλά ικανοποιούν, χωρίς να αφήνουν παράπονα.
Η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του, το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά παράλληλα και προσιτό, με τιμή ελκυστική, ακόμα και για τα ελληνικά δεδομένα. Εύκολο στη χρήση και την καθημερινότητα, σε κερδίζει με τις οδηγικές του αρετές, που εστιάζουν στην άνεση. Η προσθήκη της βενζινοκίνητης έκδοσης τού δίνει επιπλέον πόντους, ενώ η ήπια υβριδική εκδοχή του που θα προστεθεί στη γκάμα του λίγο αργότερα αναμένεται να το απογειώσει.
Το MG 4 θα μπορούσε να είναι επίσης στην πρώτη θέση, καθώς είναι ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έχει καλή βάση, με ωραίο πλαίσιο, υψηλή ακαμψία, ενδιαφέρουσα συμπεριφορά στο δρόμο και καλό πακέτο εξοπλισμού, ενώ η τιμή του μαζί με την επιδότηση που συνοδεύει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, καθιστά την πρόταση στο σύνολό της ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Αδικείται από την ελληνική πραγματικότητα και το δίκτυο φόρτισης
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», το νέο Hyundai Kona θα μπορούσε κάλλιστα να είναι στην κορυφή της λίστας και της δικής μου ψηφοφορίας, καθώς έχει μια πλούσια γκάμα, που περιλαμβάνει πολλές εκδόσεις και μια ελκυστική εισαγωγική. Έχει επίσης το πακέτο που συνοδεύει όλα τα B-SUV, ενώ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μέγεθος από τα συνηθισμένα, φλερτάροντας με την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία.