2021
16
Νοέ

Renault Arkana: υποψήφιο «Αυτοκίνητο του 2022»

H νέα τάση της αγοράς είναι τα coupe SUV, τα οποία, ωστόσο, αναπτύσσονται, κυρίως, στις premium μάρκες και σε πιο «τσουχτερές» τιμές. Η Renault κάνει την υπέρβαση και κατεβάζει πρόταση ανάλογου ύφους σε προσιτά επίπεδα τιμών, με ωραίο στιλ, πληρότητα εξοπλισμού, εντυπωσιακή ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές. Όλα αυτά με εκκίνηση στα 25,3 χιλιάρικα! 

Οι εκδόσεις είναι δύο, αμιγώς υβριδικό και μικρο-υβριδικό. Στην πρώτη περίπτωση ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 91 ίπποι, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).

Στεκόμαστε ιδιαιτέρως στο πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, που συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης –πρόκειται στην πραγματικότητα για ενοποιημένο σύστημα ξεχωριστών κιβωτίων, δύο σχέσεων για τους ηλεκτροκινητήρες και τεσσάρων για το βενζινοκινητήρα! Στην έκδοση micro-hybrid, το Arkana βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. 

Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130. 

Διαβάστε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ